Frokostmøte 2 november: Ny veiledning om markedsføring av bolig

Tydeligere retningslinjer for markedsføring av bolig vil komme både bransjen og forbrukerne til gode. Forbrukertilsynet har lansert en ny veiledning om markedsføring av bolig, og sammen med Eiendom Norge, Norges Eiendomsmeglerforbund og Huseiernes Landsforbund vil vi presentere den og betydningen den vil ha for bransjen og forbrukerne.

Publisert:
Oppdatert:

Tid: 08:00 – 10:15 (enkel frokost serveres fra 08:00, programmet starter 08:30)

Sted: Skatten, Hagegata 22–24 Oslo

FOTO: Forbrukertilsynet

Bolig er et høyt prioritert område for Forbrukertilsynet, og vi jobber for et enklere og tryggere marked for forbrukerne. Bolig er ofte den største og viktigste investeringen forbrukere gjør i løpet av livet. Derfor er det viktig at markedsføringen er balansert og ikke villeder forbrukerne.

Dagens bransjenorm for markedsføring av bolig har fungert godt, men den raske utviklingen i hvordan boliger markedsføres har gjort at det er behov for nye og oppdaterte retningslinjer. På dette frokostmøtet vil vi dra dere igjennom de viktigste punktene i den nye veiledningen, og informere om fersk praksis på boligfeltet.

Program:

Elisabeth Lier Haugseth, direktør i Forbrukertilsynet

Nina Fodstad Skumsrud, fagsjef Norges eiendomsmeglerforbund

Administrerende direktør Christian Dreyer og fagsjef Hanne Nordskog-Inger, Eiendom Norge

Anders Leisner, advokat og leder for medlemsrådgivning i Huseiernes landsforbund

Det blir også mulighet for å stille spørsmål til saksbehandlere fra Forbrukertilsynet om veiledningen i etterkant av møtet.

Påmelding til Iver Kleiven (ik@forbrukertilsynet.no) innen mandag 29. oktober.