The International Consumer Protection and Enforcement Network (ICPEN) er eit internasjonalt samarbeidsnettverk for forbrukarstyresmaktene i rundt 60 land. Målet er å gjere det enklare for forbrukarstyresmaktene å få bukt med grenseoverskridande forbrukarproblem.
Aktuelle problem
Konferansen skulle eigenleg finne stad i Canada, men på grunn av pandemien er han i år heildigital.
Konferansen tok til på måndag 30. november. På programmet sto handheving av forbrukarrettar under korona-pandemien og villeiande påstandar om berekraft. Dette er aktuelle sakar som Forbrukartilsynet har jobba mykje med den siste tida.
Tidlegare i år fatta Forbrukartilsynet tre vedtak om gebyr for villeiande og aggressiv marknadsføring av kosttilskot der det blei hevda at produkta skulle beskytte mot koronavirus. Vedtaka blei stadfesta av Marknadsrådet.
I juni fann Forbrukartilsynet berekraftspåstandar som var i strid med marknadsføringslova hos 7 av 15 nettbutikkar i klesbransjen. Tre månader seinare lanserte Forbrukartilsynet nye temasider om marknadsføring med påstandar om berekraft.
Digital økonomi
Onsdag 2. desember står digitale plattformar og handheving av forbrukarrettar i den digitale økonomien på programmet. Denne tematikken er viktig både i Norge og internasjonalt, og utfordringar med marknadsføring i den digitale økonomien har berre blitt viktigare under koronapandemien.