Podkast om kommersialisering av barns digitale rom

Publisert:

I nyeste utgaven av Den norske mediepodden forteller Forbrukertilsynets underdirektør Marit Evensen om hvilke krav vi stiller til merking av reklame i sosiale medier, hvem som har ansvaret for at merkingen blir riktig og hva man bør tenke på når reklame retter seg mot barn eller kan sees eller høres av barn.

Podkasten tar utgangspunkt i analysen Retriever nylig har gjort for Medietilsynet, hvor det framkommer at reklame utgjør en stor del av innholdet som de mest populære influenserne blant barn og ungdom formidler i sosiale medier.

I tillegg til Forbrukertilsynet deltar medieanalytiker i Retriever, Malene Augestad, doktorstipendiat ved høyskolen Kristiania, Mathilde Hogsnes og leder for Press – Redd Barna Ungdom, Isaac Elstad Røssnes. Podkasten ledes av direktør Mari Velsand i Medietilsynet.

Les mer om, og hør podkasten her.

Flere artikler

Se webinar om markedsføring av kosmetiske inngrep

På webinaret vil dere få en innføring i det grunnleggende lovverket som gjelder for markedsføring av kosmetiske inngrep.